آب منبع حیات است.

آیا مدیریت کشاورزی عصر حاضر به اهمیت خاک پی برده است؟

The strategic importance of agricultural soils and natural resources
اهمیت راهبردی خاک های کشاورزی و منابع طبیعی

بطورگلی، خاک بخش مهمی از کشاورزی موفق است و منبع اصلی مواد مغذی است که ما برای رشد محصولات استفاده می کنیم. مواد مغذی از خاک به گیاهانی منتقل می شوند که ما مانند گوجه فرنگی می خوریم. مواد مغذی نیز بخشی از غذایی است که حیوانات (مانند گاو) می خورند. در نهایت از خاک سالم بهره مند می شویم.
جادوی خاک: اهمیت خاک در کشاورزی چیست و کشاورزان برای حفاظت از آن چه کاری می توانند انجام دهند؟
خاک های سالم در قلب “کشاورزی زراعی” قرار دارند. کشاورزی به عنوان بخشی از یک سیستم زراعی به معنای تولید غذا و مراقبت از زمین در هماهنگی با طبیعت است. بدون خاک‌های تغذیه‌شده، نمی‌توان کشاورزی را به روش‌های زراعی یا ارگانیک انجام داد، زیرا این خاک‌ها زیربنای تولید مواد غذایی پایدار هستند که برای رسیدگی به بحران‌های آب و هوا، طبیعت و سلامت بسیار مهم است.
در خاک زندگی وجود دارد، اما در این راستا، بسیاری از گونه های دیگری هم وجود دارند که می توانند. تنها در یک قاشق چای خوری خاک سطحی و طبیعی، حدود 1 میلیارد سلول میکروسکوپی مجزا و حدود 10000 گونه مختلف از چهار دسته کلی: باکتری. تک یاخته; قارچ؛ و ویروس ها وجود دارد که باید در نظر داشت.
ما به عنوان انسان تقریباً هر کاری که در ذهنمان است انجام می دهیم، اما نمی توانیم خاک بسازیم. خاک های ما طی میلیون ها سال فرسایش با حمایت میلیون ها گونه توسعه یافته اند. از خال‌ها و کنه‌ها گرفته تا میکروسکوپی، خاک‌ها نه تنها پر از زندگی هستند، بلکه زندگی می‌سازند! و با این حال فعالیت های انسانی به سرعت خاک های ما را تخریب می کند تا جایی که اگر کاری انجام نشود 90 درصد آن تا سال 2050 تخریب می شود. بنابراین، برای محافظت و احیای چیزهای کوچکی که زندگی را ممکن می کند، چه کاری می توانیم انجام دهیم؟
توجه مهم و حیاتی:
تا به امروز، تنها حدود 1 درصد از میکروارگانیسم های خاک و حدود 10 درصد از موجودات کوچک خاک شناسایی شده اند. این اکوسیستم وسیع هنوز برای ما یک رمز و راز باقی مانده است، اما ما می دانیم که مانند هر اکوسیستمی، جامعه ای از ارگانیسم ها وجود دارد که با یکدیگر و محیطشان تعامل دارند و یا به عبارت دیگر، باید بدانیم که، در محیط خاک مؤلفه هایی وجود دارد که با محیط اطرلف همبسته و وابسته هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *