کود های طبیعی

کود های طبیعی و شیمیایی در کشاورزی

نکات برجسته در کشاورزی پایدار
کود آلی به طور کلی برای کشاورزی پایدار بهتر در نظر گرفته می شود، زیرا بر بهبود سلامت خاک و تنوع زیستی تمرکز دارد. با این حال، ترکیبی از کودهای شیمیایی و آلی می تواند برای بهینه سازی جذب مواد مغذی و کاهش اثرات زیست محیطی کودهای شیمیایی استفاده شود. از اینرو، به لطف کودهای مصنوعی، ما بیش از اندازه کافی کالری برای تغذیه 8 میلیارد نفر تولید می کنیم. اما این داستان چیزهای بیشتری دارد. مناطق مرده اقیانوس ها در حال گسترش هستند، آلودگی هوا در حال افزایش است و سلامت خاک رو به زوال است. برای درک مزایا و معایب کودهای مصنوعی در کشاورزی به ادامه مطلب جویا شوید.
کودها موادی هستند که کشاورزان می توانند از آنها برای رشد سریعتر و فراوان تر محصولات خود استفاده کنند. آنها می توانند طبیعی (مانند کمپوست، کود دامی، گزنه تخمیری و برگ های توتون و…) یا مصنوعی (مانند سولفات آمونیوم، سوپر فسفات، کلرید پتاسیم) باشند.

کودهای شیمیایی ترکیبات معدنی هستند که به صورت جزئی یا کل سنتز می شوند. بنابراین، کود ارگانیک یا طبیعی معمولا به صورت عملیاتی به خاک اضافه می شود و برای بالا بردن کیفیت خاک، افزایش محتوای آلی خاک و تعدیل ساختار خاک استفاده می شود. از طرفی، کود شیمیایی به صورت ماده محلول یا پودر به گیاهان اضافه می شود و به طور مستقیم نیازهای غذایی گیاهان را تامین می کند.
توجه داشته باشید که:
افزودن نیتروژن، فسفر و پتاسیم (N، P، K) به یک محصول می‌تواند باعث رشد سریع‌تر و سبزتر گیاهان در کوتاه‌مدت شود، نهاده‌های مصنوعی می‌توانند زندگی خاک را مختل کرده و از عملکرد صحیح خاک در دراز مدت جلوگیری کنند. همینطور کودهای مصنوعی به گرمایش جهانی کمک می کنند.کودهای نیتروژن نیز باعث آلودگی اکسید نیتروژن می شوند. این یک معامله بزرگ است زیرا اکسید نیتروژن یک گاز گلخانه ای تقریباً 300 برابر قوی تر از دی اکسید کربن در طول 100 سال است.کودهای نیتروژن یکی از دلایل اصلی افزایش انتشار اکسید نیتروژن طی 40 سال گذشته 30 درصد است. اما این تنها مقصر نیست. سایر منابع کشاورزی اکسید نیتروژن شامل سوزاندن بقایای گیاهی و کود دامی است. و…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *